01.12.2025 р. у межах вивчення освітнього компонента «Теорія і практика діяльності асистента вчителя початкових класів» (викладачка – доц. Цегельник Т. М.) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти групи ПО-41б було проведено гостьову лекцію на тему «Роль асистента вчителя у команді психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у ЗЗСО».
Лекторкою виступила Шульга Ірина Мирославівна, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та менеджменту освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У рамках лекції було представлено ключові теоретико-методологічні засади діяльності команди психолого-педагогічного супроводу в сучасному освітньому просторі.
У центрі уваги було питання професійної ролі асистента як невід’ємного члена команди психолого-педагогічного супроводу. Лекторка детально окреслила функціональні обов’язки асистента вчителя, його участь у розробленні, реалізації та моніторингу індивідуальної програми розвитку, а також взаємодію з учителем, практичним психологом, соціальним педагогом та іншими фахівцями.
Особливий акцент зроблено на міждисциплінарній взаємодії та необхідності узгодженості дій асистента вчителя з усіма учасниками команди супроводу. Підкреслено, що ефективність підтримки дітей з особливими освітніми потребами значною мірою залежить від компетентності асистента вчителя, його здатності до комунікації, спостереження, аналізу освітніх труднощів та створення сприятливих умов для включення дитини в освітній процес.
Окремим аспектом розглянуто механізми партнерської взаємодії між учителем, асистентом учителя, практичним психологом, соціальним педагогом та іншими спеціалістами. Підкреслено, що ефективність інклюзивної практики значною мірою залежить від командної координації, дотримання етичних норм та побудови індивідуальної траєкторії розвитку дитини.
Представлений матеріал сприяв поглибленню знань студентів щодо специфіки професійної діяльності асистента вчителя, а також формуванню цілісного розуміння його ролі в забезпеченні якісного психолого-педагогічного супроводу та розвитку інклюзивного освітнього середовища.
Дякуємо Ірині Мирославівні за професійність, відкритість та готовність ділитися досвідом!
https://www.facebook.com/share/p/1A6QUHJTnt/

Інші публікації

Добро в дії: співпраця з БО «Подих свободи»

10 квітня 2025 р. студенти групи ПО-11б факультету початкової освіти та філології долучилися до волонтерської ініціативи у співпраці з благодійною організацією «Подих свободи». Під час зустрічі студенти допомагали у фасуванні гуманітарної

Атестаційні іспити здобувачів ІІ (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

Відбулися атестаційні іспити здобувачів ІІ (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта денної та заочної форм навчання. Комісія в складі Павлюк О.М. (головний спеціаліст відділу професійно-технічної, вищої та позашкільної освіти

Соціальна робота в дії

16 травня 2025 р. ректор ХГПА, д п.н., професор Інна ШОРОБУРА, викладачі та студенти спеціальності Соціальна робота взяли участь у заході, організованому МБО «Партнерство «Кожній дитині» спільно з Хмельницькою обласною