НАУКОВІ ШКОЛИ

ШОРОБУРА ІННА МИХАЙЛІВНА

 Наукова школа
доктора педагогічних наук, професора,
заслуженого діяча науки і техніки України, члена-кореспондента НАПН України

«Розвиток сучасного вітчизняного та закордонного менеджменту освіти».
«Розвиток вітчизняної шкільної природничої освіти»

Науковий керівник – Шоробура Інна Михайлівна, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, член-кореспондент НАПН України, ректор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Фахова освіта – Чернівецький державний університет ім. Юрія Федьковича (1992 р.), спеціальність «Географія», кваліфікація «Географ. Викладач».
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Соціалізація старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів» за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання (2001 р.).
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Становлення та розвиток шкільної географічної освіти в Україні (XIX–XX ст.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2007 р.).
І.М.Шоробура – автор понад 300 наукових і навчально-методичних праць.
Серед них понад 6 монографій, навчальних посібників із грифом МОН України, які використовуються у професійній підготовці фахівців з педагогічної освіти.
Проблематика наукової школи. Дослідження проблеми розвитку сучасного вітчизняного та закордонного менеджменту освіти здійснюється на засадах системного і компаративістського підходів. Видано науково-методичні матеріали щодо дослідження процесу управління, структури і змісту діяльності дошкільних, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів України і зарубіжжя. Активна участь у міжнародних наукових заходах та стажуванні за кордоном дає можливість всебічно досліджувати розвиток сучасного вітчизняного та закордонного педагогічного менеджменту. Керівником наукової школи видано навчально-методичні посібники, в т.ч. з грифом МОН України, щодо розвитку сучасного вітчизняного і закордонного менеджменту освіти та вітчизняної шкільної природничої освіти.

Відомості про наукову школу

Докторські дисертації, виконані та захищені під науковим консультуванням (керівництвом) І. М. Шоробури:

  1. Чубрей О.С. Система підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 22.12.2020 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  2. Михаськова М.А. Система формування професійного досвіду музично-педагогічної діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 27.11.2020 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під науковим керівництвом І. М. Шоробури:

  1. Гуцал Л.А. Розвиток шкільної природничої освіти на Правобережній Україні (друга половина XIX – початок XX ст.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 16.03.2011 р. Житомирський державний університет імені Івана Франка (докторська спецрада Д 14.053.01).
  2. Савченко М.С. Гендерне виховання дітей старшого дошкільного віку. Спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання. 03.10.2013 р. Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини (кандидатська спецрада К 74.053.01).
  3. Новак О.М. Підготовка майбутніх вихователів до забезпечення наступності навчання в дошкільних навчальних закладах та початковій школі в сучасних умовах. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти». 19.12.2013 р. Класичний приватний університет (докторська спецрада Д 17.127.04).
  4. Ворник М.М. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної роботи з асоціальними сім’ями. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 18.03.2014 р. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (докторська спецрада Д 05.053.01).
  5. Столяр В.А. Організація педагогічного процесу у вечірніх загальноосвітніх школах України (1943–1991 рр.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 06.11.2014 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  6. Кикилик А.М. Українська мова як навчальний предмет в історії розвитку початкової школи в Україні (1917–1941 рр.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 04.12.2014 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  7. Балабуст Н.Ю. Підготовка педагогічних кадрів для шкільної освіти в Подільської губернії (1864–1917 рр.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 05.02.2015 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  8. Кутова С.О. Українська мова як навчальна дисципліна в історії розвитку середньої школи в Україні (1945–1991 рр.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 29.12.2015 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  9. Адобовська М.В. Підготовка майбутніх учителів географії до професійної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 26.08.2020 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  10. Куриш Н.К. Формування готовності вчителів природничих спеціальностей у системі післядипломної педагогічної освіти до розвитку підприємницької компетентності старшокласників. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 23.12.2020 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  11. Ткаченко У.Ю. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ століття). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 31.03.2021 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).

Керівництво науково-дослідними роботами:

Культурно-освітня діяльність просвітницьких товариств на Поділлі в кінці ХІХ – на початку ХХ століття (державний реєстраційний номер 0109U006733). Термін виконання 2009–2013 рр.
Розвиток шкільної природничої освіти на Правобережній Україні (XIX-XX століття) (державний реєстраційний номер 0110U000014). Термін виконання 2010–2013 рр.
Організація педагогічного процесу у вечірніх школах України (ХХ-ХХІ століття) (державний реєстраційний номер 0112U007157). Термін виконання 2012–2016 рр.
Навчальні дисципліни в історії розвитку загальноосвітньої середньої школи в Україні (державний реєстраційний номер 0115U005046). Термін виконання 2015–2020 рр.


ГАЛУС ОЛЕКСАНДР МАР’ЯНОВИЧ

 Наукова школа
доктора педагогічних наук, професора,
заслуженого діяча науки і техніки України

«Педагогічне управління освітніми процесами у навчальних закладах»

Науковий керівник – Галус Олександр Мар’янович, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, дійсний член Української академії акмеологічних наук, проректор з наукової роботи Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Фахова освіта – Чернівецький державний університет ім. Юрія Федьковича (1980 р.), спеціальність «Географія», кваліфікація «Географ. Викладач»; Хмельницький гуманітарно-педагогічний інститут (2003 р.), спеціальність «Мова і література (німецька)», кваліфікація «філолог, викладач німецької мови та літератури».
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Удосконалення процесу трансформування наукових ідей в педагогічну практику (на прикладі дисциплін природничого циклу)» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (1996 р.).
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Педагогічне управління адаптацією майбутніх учителів у системі ступеневої освіти» за спеціальністю 13.00.06 – теорія та методика управління освітою (2009 р.).
О.М.Галус – автор понад 250 наукових і навчально-методичних робіт.
Серед них понад 10 монографій, навчальних посібників із грифом МОН України, які використовуються у професійній підготовці фахівців з педагогічної освіти.
Проблематика наукової школи. Дослідження проблеми педагогічного управління освітніми процесами у закладах освіти здійснюється за такими напрямами: досліджено проблему педагогічного управління адаптацією майбутніх учителів до навчання та нових умов життєдіяльності у системі ступеневої освіти; психологія педагогічного менеджменту (організаційна, корпоративна культура керівника освітнього закладу, крос-культурний менеджмент); педагогічне управління впровадженням інноваційних технологій у вищій школі; педагогічне управління трансформуванням наукових ідей у професійну діяльність учителів природничого циклу; педагогічне управління інформаційним забезпеченням навчального закладу; порівняльна педагогіка – проаналізовано розвиток освіти у країнах Європейського Союзу, США, Японії та Північної Америки; психологія спрямованості студентів.

Відомості про наукову школу

Кандидатські та докторські дисертації,
виконані та захищені під науковим консультуванням (керівництвом) О.М.Галуса:

Докторські дисертації:

  1. Гладкова В.М. Акмеологічні засади професійного самовдосконалення менеджерів вищих навчальних закладів. Спеціальність 13.00.06 – теорія та методика управління освітою. 25.09.2014 р. Державний навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» НАПН України (докторська спецрада Д 26455.03).
  2. Дарманська І.М. Теоретико-технологічні основи формування управлінської компетентності керівника закладу загальної середньої освіти в процесі професійної підготовки. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 19.12.2019 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  3. Савка І.В. Теорія і практика підготовки майбутніх перекладачів на засадах інтеграції у закладах вищої освіти. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 24.09.2021 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).

Кандидатські дисертації:

  1. Шапошнікова Л.М. Розвиток ідей про самоосвіту школярів в історії вітчизняної педагогіки (кінець ХIХ – початок ХХ ст.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 15.05.2007 р. Житомирський державний університет імені Івана Франка (кандидатська спецрада К 14.053.01).
  2. Денищик О.І. Формування моральної культури як складової професійної підготовки майбутніх юристів. Спеціальність 13.00.07 – теорія та методика виховання. 26.01.2011 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053.01).
  3. Кащук А.О. Управління практичною підготовкою майбутніх учителів початкових класів в умовах ступеневої освіти. Спеціальність 13.00.06 – теорія та методика управління освітою. 29.05.2014 р. Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 73.053.04).
  4. Короткіх М.А. Педагогічні умови розвитку педагогічної майстерності викладачів вищих військових навчальних закладів. Спеціальність 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. 07.04.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  5. Фаненштель Н.В. Науково-педагогічна та громадсько-просвітницька діяльність Степана Балея (1885–1952 рр.). Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 11.05.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  6. Хрупало М.М. Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів тилу засобами проектної діяльності. Спеціальність 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. 02.03.2017 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).

Керівництво науково-дослідними роботами:

Управління процесом професійної адаптації особистості у системі неперервної педагогічної освіти (номер державної реєстрації 0107U010127). Термін виконання 2007 – 2010 рр.
Роль особи в історії розвитку педагогічної науки (номер державної реєстрації 0114U005426). Термін виконання 2014 – 2019 рр.
Управління освітніми процесами у вищих навчальних закладах (номер державної реєстрації 0114U005425). Термін виконання 2014 – 2019 рр.
Теоретико-методологічні основи професійної підготовки фахівців у закладах вищої освіти (номер державної реєстрації 0120U104278). Термін виконання 2020 – 2025 рр.
Інновації у виховному процесі закладів освіти (номер державної реєстрації 0125U002334). Термін виконання 2025 – 2030 рр.


РОМАНИШИНА ЛЮДМИЛА МИХАЙЛІВНА

Наукова школа
доктора педагогічних наук, професора,
заслуженого працівника освіти України

«Інноваційні педагогічні технології в організації навчального процесу в середній і вищій школі».
«Методичні основи викладання хімії в середній і вищій школі»

Науковий керівник – Романишина Людмила Михайлівна, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, академік Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки, завідувач кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Фахова освіта – Кременецький педагогічний інститут (1965 р. з відзнакою), спеціальність «Біологія, основи сільськогосподарського виробництва» з присвоєнням кваліфікації «Вчитель біології, хімії та основ сільськогосподарського виробництва».
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Система поетапного контролю навчальної діяльності студентів педагогічних університетів за модульно-рейтинговою технологією навчання з дисциплін природничого циклу» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (1998 р., м. Київ).
Л.М.Романишина – автор понад 500 наукових і навчально-методичних праць. Серед них понад 30 монографій, підручників, навчальних посібників і методичних рекомендацій для вищої і середньої школи (17 посібників із грифом МОН України, які використовуються у професійній підготовці фахівців ЗВО з хімії та педагогіки).
Проблематика наукової школи. Дослідження проблеми впровадження інноваційних педагогічних технологій в організацію освітнього процесу в середній і вищій школі. Проблема формування професійної компетентності майбутніх фахівців у ЗВО. Підвищення якості підготовки учнів закладів загальної середньої освіти та студентів ЗВО.

Відомості про наукову школу

Кандидатські та докторські дисертації, виконані та захищені
під науковим консультуванням (керівництвом) Л.М.Романишиної:

Докторські дисертації:

  1. Горбатюк Р.М. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 30.05.2011 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053.03).
  2. Мельничук І.М. Теорія і методика підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 29.09.2011 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053.03).
  3. Торічний О.В. Теоретико-методичні засади формування військово-спеціальної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників у процесі навчання. Спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання (загальновійськові й військово-спеціальні дисципліни). 26.03.2013 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (разова спецрада Д 70.852.02).
  4. Теличко Н.В. Теоретичні і методичні засади формування основ педагогічної майстерності майбутніх учителів початкових класів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 18.11.2014 р. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (докторська спецрада Д 05.053.01).
  5. Блощинський І.Г. Теоретичні та методичні основи професійної підготовки фахівців Державної прикордонної служби України з використанням технологій дистанційного навчання. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 16.12.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  6. Демянчук М.Р. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи у коледжах. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 31.03.2021 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  7. Синишина В.М. Система фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 26.04.2021 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  8. Постригач Н.О. Розвиток педагогічної освіти в Греції, Італії та Іспанії (кінець ХХ – початок ХХІ століття)». Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 21.04.2021 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).

Кандидатські дисертації:

  1. Костельна Л.І. Професійна підготовка студентів вищих професійних училищ в умовах модульної технології навчання. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 23.05.2002 р. – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (кандидатська спецрада К 58.053.01).
  2. Качурівський В.О. Організація самостійної студентів агро коледжів із набуття умінь на навичок практичного застосування комп’ютерної техніки. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.20.02.2002 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецспецрада К 70.705.03).
  3. Мельничук І.М. Педагогічні умови реалізації стимулюючої функції контролю знань з хімії студентів технікумів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 29.10.2002 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (кандидатська спецрада К 58.053.01).
  4. Федорів Т.М. Методичні засади створення і реалізації факультативного курсу «Хімія в побуті» в основній школі. Спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання хімії. 08.06.2004 р. Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова (кандидатська спецрада 26.053.05).
  5. Арестенко В.В. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів до використання нових інформаційних технологій на уроках хімії. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 19.03.2004 р. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (докторська спецрада Д 26.001.16).
  6. Кареліна О.В. Формування умінь з інформаційних технологій у процесі дистанційного навчання студентів вищих економічних навчальних закладів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. 25.10.2005 р. ( докторська спецрада Д 58.053001).
  7. Шупта О.В. Формування готовності до професійної творчої діяльності майбутніх перекладачів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 07.10.2005 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03)
  8. Соболь Н.М. Формування індивідуального стилю професійного спілкування майбутніх перекладачів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 26.05.2005 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. (докторська спецрада Д 58.053001).
  9. Мельніков А.В. Педагогічні основи оцінювання професійної кваліфікації викладацького складу кафедр фізичної підготовки і спорту вищих військових навчальних закладів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 26.04.2006 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03).
  10. Лукащук М.М. Дидактичні умови використання нових інформаційних технологій в навчанні біології і хімії в медичних коледжах. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 17.04.2007 р. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (кандидатська спецрада К 05.053.01).
  11. Щеголєва Т.Л. Формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти). 24 04.2007 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03).
  12. Островська Н.Д. Особистісно-орієнтований підхід у навчанні дисциплін гуманітарного циклу студентів агротехнічного інституту. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 28.10. 2007 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  13. Гловин Н.М. Формування дослідницьких умінь з дисциплін природничо-математичного циклу в студентів агротехнічного інституту в процесі фахової підготовки. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 25.01.2008 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  14. Богданюк О.Д. Формування готовності до професійної діяльності у майбутніх офіцерів-кінологів Державної прикордонної служби. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти). 22.02.2008 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03).
  15. Самарук Н.М. Професійна спрямованість навчання математичних дисциплін майбутніх економістів на основі міжпредметних зв’язків. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 30.05. 2008 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  16. Матеюк О.П. Формування екологічної культури майбутніх економістів як складової професійної підготовки на засадах сталого розвитку. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 30.05.2008 р. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (кандидатська спецрада К 05.053.01).
  17. Кухарчук Т.А. Організаційно-педагогічні умови адаптації молодих вчителів природничих дисциплін до роботи в школі. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 29.01.2009 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  18. Ремезюк Т.В. Технологія застосування системи задач з хімії як засобу формування творчих здібностей ліцеїстів. Спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання хімії. 30.06.2009 р. Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова (кандидатська спецрада К 26.053.11).
  19. Хмеляр І.М. Формування творчих здібностей учнів природничо-математичних ліцеїв в умовах інноваційних технологій. Спеціальність 13.00.09 – теорія навчання. 09.07.2009 р. Криворізький державний педагогічний університет (кандидатська спецрада К 09.053.01).
  20. Савчук Л.О. Формування інформативної складової фахової підготовки майбутніх економістів у процесі самостійної навчально-пізнавальної діяльності. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 27.03.2009 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  21. Бойцун О.Б. Технологія підготовки студентів коледжу технічного профілю до застосування інформаційних технологій у професійній діяльності. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 24.11.2009 р. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (кандидатська спецрада К 05.053.01).
  22. Крукевич Л.Я. Педагогічна технологія організації контролю за самостійною роботою студентів комерційних коледжів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 26.02.2010 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. (докторська спецрада Д 58.053001).
  23. Мартинович О.Б. Педагогічні засади навчального процесу в школах німецькомовних країн за ідеями Петера Петерсена. Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 16.09.2010 р. Рівненський державний гуманітарно-педагогічний університет (кандидатська спецрада К 47.053.01).
  24. Царенко О.В. Педагогічні умови застосування навчально-ігрового проектування у гуманітарній підготовці майбутніх офіцерів-прикордонників. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 18.02.2011 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03).
  25. Шафранський В.В. Формування готовності до професійної діяльності майбутніх фахівців зі спортивно-оздоровчого туризму у вищих навчальних закладах. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 21.05.2011 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  26. Король С.В. Професійна спрямованість гуманітарної підготовки фахівців інженерного профілю в університетах. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 23.06.2011 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  27. Романишин Ю.Л. Формування готовності майбутніх документознавців до професійної діяльності засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 25.02.2011 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  28. Блажук О.А. Підготовка майбутніх офіцерів-прикордонників до застосування інформаційно-телекомунікаційних технологій у забезпеченні системи зв’язку прикордонних підрозділів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 20.04.2012 р. Хмельницький національний університет (кандидатська спецрада К 70.052.05).
  29. Максимчук Л.В. Підготовка майбутніх економістів-міжнародників до професійної діяльності засобами інтерактивних технологій. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 19.06.2012 р. Хмельницький національний університет (кандидатська спецрада К 70.052.05).
  30. Долинський Є.В. Формування комунікативної компетентності майбутніх перекладачів з використанням технологій дистанційного навчання. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 19.06.2012 р. Хмельницький національний університет (кандидатська спецрада К 70.052.05).
  31. Дзюбата З.І. Формування комунікативних умінь майбутніх аграрників у процесі інтеграції навчальних дисциплін. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 18.06.2012 р. Хмельницький національний університет (кандидатська спецрада К 70.052.05).
  32. Паламарчук Л.М. Формування якостей професійного мовлення у майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 22.06.2012 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  33. Пасічник О.О. Формування професійних комунікативних умінь майбутніх соціальних педагогів засобами навчальних тренінгів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 08.11.2013 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  34. Грегоращук Ю.В. Організація професійної підготовки в старшій школі США. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 07.11.2013 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  35. Карабін О.Й. Формування готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до роботи в інформаційному середовищі. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 24.01.2013 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  36. Брижак Н.В. Формування готовності майбутніх учителів до краєзнавчої роботи з учнями початкової школи. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 20.05.2014 р. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (докторська спецрада Д 05.053.01)
  37. Бедевельська М.В. Формування педагогічної майстерності майбутніх учителів іноземної мови на засадах компетентісного підходу. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 09.07. 2015 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03).
  38. Матвійчина С.В. Дидактичні умови саморозвитку студентів коледжу у процесі вивчення предметів природничого циклу. Спеціальність 13.00.09 – теорія навчання. 01.07.2015 р. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (докторська спецрада Д 58.053001).
  39. Бодруг Н.А. Формування педагогічної майстерності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей засобами інтерактивних технологій. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Національний університет водного господарства та природокористування (м. Рівне). (кандидатська спецрада К 47.104.08).
  40. Поповський Ю.Б. Професійна підготовка майбутніх фахівців економічного профілю із застосуванням системи автоматизованого опитування. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 08.07.2015 р. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (кандидатська спецрада К 70.705.03).
  41. Борисюк Л.О. Формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів сестринської справи у процесі вивчення хіміко-біологічних дисциплін. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 04.03.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  42. Сопотницька О.В. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до тренерської діяльності в ігрових видах спорту. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 03.11.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  43. Гальчак Т.В. Підготовка майбутніх перекладачів на засадах компетентнісного підходу у процесі вивчення фахових дисциплін. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 02.03.2017 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  44. Дундюк В.Ю. Формування професійної ідентичності майбутніх учителів математики у вищому навчальному закладі. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 03.03.2017 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  45. Адамів С.Є. Формування професійної компетентності майбутніх маркетологів засобами інтерактивних технологій. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 10.04.2017 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  46. Шевченко А.В. Формування фахової компетентності майбутніх офіцерів тилу в процесі професійної підготовки. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 11.04.2017 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).
  47. Лукащук І.М. Формування фахової компетентності майбутніх медичних сестер у процесі вивчення хіміко-біологічних дисциплін. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 15.12.2017 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (докторська спецрада Д 70.145.01).

ПЄХОТА ОЛЕНА МИКОЛАЇВНА

 Наукова школа
доктора педагогічних наук, професора,
заслуженого діяча науки і техніки України
Пєхоти Олени Миколаївни

«Технологізація шкільної та педагогічної освіти»

З 1997 р. в рамках наукової школи досліджується проблема «Формування технологічної культури вчителя та викладача з позицій особитісно-суб’єктного підходу».
Науковий керівникПєхота Олена Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, професор кафедри менеджменту освіти та педагогіки вищої школи Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Фахова освіта – Челябінський державний педагогічний інститут (1977 р.), спеціальність «Біологія і хімія», кваліфікація – «Вчитель біології та хімії».
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Випереджаючі завдання як засіб формування готовності до самоосвіти старшокласника» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (1984 р.).
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Індивідуалізація професійно-педагогічної підготовки вчителя» 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (1997 р.). Наукова новизна дослідження полягає у створенні концепції індивідуалізації професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя, провідною ідеєю якої є положення про суб’єктний характер розвитку індивідуальності педагога, що ґрунтується на індивідному та особистісному підходах; побудові теоретичної моделі індивідуальності вчителя, яка є методологічною і методичною основою для організації особистісно-професійного саморозвитку майбутнього вчителя. Дисертаційне дослідження започаткувало окремий напрям у підготовці вчителя – її модернізацію з позицій технологічного підходу, розробку та впровадження сучасних технологій у шкільну та педагогічну освіту.
Сьогодні в рамках наукової школи підготовлено понад 100 науково-методичних та навчально-методичних посібників, концепцій та навчальних програм з даного напряму.
О.М.Пєхота – автор понад 300 наукових і навчально-методичних праць.
Проблематика наукової школиформування технологічної культури вчителя та викладача з позицій особитісно-суб’єктного підходу. В основу концепції наукової школи покладено ідеї розробки та впровадження сучасних технологій шкільної, педагогічної освіти та неформальної освіти дорослих.

Відомості про наукову школу

Олена Миколаївна є засновником серії навчально-методичних видань «Педагогічна освіта ХХІ століття» (2009–2017 рр.), до якої увійшли її книги та книги її учнів, де подані сучасні тенденції розвитку та шлях модернізації підготовки вчителя в Україні та закордоном:
Пєхота О.М. Освітні технології : навч.-метод. посіб. / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська, К.Ф.Нор та ін.; ред.: О. М. Пєхота. – К. : А.С.К., 2001, 2003 – 255 c.
Індивідуалізація підготовки вчителя: проблеми, досвід, перспективи : (До 85-річчя з дня заснування Миколаїв. держ. пед. ін-ту): зб. доп. асп. читань 20 жовт. 1998 р. /ред.: О.М.Пєхота; Миколаїв. держ. пед. ін-т. Каф. пед. технологій та пед. майстерності. – Миколаїв, 1998. – 45 c.
Пєхота О.М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : навч. посіб. /О.М.Пєхота, В.Д.Будак, А.М.Старева, К.Ф.Нор, В.І.Шуляр; ред.: І.А.Зязюн. – К. : Вид-во А.С.К., 2003. – 239 c.
Пєхота О.М. Освітні технології : навч.-метод. посіб. /О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська, К.Ф.Нор, О.Є.Олексюк. – К. : А.С.К., 2004. – 256 c.
Науковий вісник Миколаївського державного університету /ред.: В.Д.Будак, О.М.Пєхота. – Миколаїв, 2008. – 267 с. – (Пед. науки; Вип. 20, т. 2).
Науковий вісник Миколаївського державного університету /ред.: В.Д.Будак, О.М.Пєхота. – Миколаїв, 2008. – 260 с. – (Пед. науки; Вип. 20, т. 1).
Проблеми передшкільної освіти в сучасних умовах / ред.: В.Д.Будак, О.М.Пєхота; АПН України, Ін-т пед. освіти. – Миколаїв, 2008. – 275 с. – (Наук. вісн. Миколаїв. держ. ун-ту. Сер. Пед. науки; Спец. вип., т. 2).
Психолого-педагогічне забезпечення передшкільної освіти /ред.: В.Д.Будак, О.М.Пєхота; АПН України, Ін-т пед. освіти. – Миколаїв, 2008. – 263 с. – (Наук. вісн. Миколаїв. держ. ун-ту. Сер. Пед. науки; Спец. вип., т. 1).
Пєхота О.М. Культура співробітництва: практика групової роботи студентів : навч.-метод. посіб. /О.М.Пєхота, С.В.Ратовська. – Миколаїв : Іліон, 2011. – 250 c. – (Пед. освіта XXI).
Пєхота О.М. Твоє життя – твій головний проект: технологія самовиховання : навч.-метод. посіб. /О.М.Пєхота, Л.В.Старовойт, І.В.Середа. – Миколаїв : Іліон, 2011. – 244 c. – (Серія «Пед. освіта – XXI»).
Інститут педагогічної освіти /В.Д.Будак, О.М.Пєхота, О.П.Хаєцький, Н.О.Прасол, Н.В.Шахірєва; ред.: В.Д.Будак, О.М.Пєхота; Миколаїв. нац. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. – Миколаїв : Іліон, 2012. – 275 c.
Пєхота О.М. Твоє життя – твій головний проект: технологія самовиховання : навч. посіб. для студ. ВНЗ /О.М.Пєхота, Л.В.Старовойт, І.В.Середа. – 2-ге вид., доповн. та переробл. – Миколаїв : Іліон, 2012. – 243 c. – (Пед. освіта – XXI).
Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічній освіті : навч. посіб. /О.М.Пєхота, Т.В.Тихонова, А.Б.Веліховська, Ф.С.Халілова, Т.В.Зубенко; ред.: О.М.Пєхота, Т.В.Тихонова. – Миколаїв : Іліон, 2013. – 251 c. – (Пед. освіта – XXI).
Пєхота О. Кафедра освітніх технологій в університеті: концепція, досвід, перспективи розвитку /О.Пєхота // Вища освіта України. – 2007. – № 2. – С. 18-23.
Пєхота О.М. Особистісно орієнтоване навчання: підготовка вчителя: [моногр.] / О.М.Пєхота, А.М.Старєва. – Миколаїв : Іліон, 2005. – 272 с.
Пєхота О.М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій в умовах інтеграції у світовий освітній простір /О.М.Пєхота, Н.О.Прасол // Нові педагогічні технології як відповідь вищої школи на виклики інноваційного етапу світового розвитку. – Миколаїв, 2015. – С. 348-355.
Пєхота О.М. Формування технологічної культури сучасного викладача /О.М.Пєхота //Науковий вісник МДУ ім. В.О.Сухомлинського. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2009. – Вип. 33. – С. 37-43.
Пєхота О.М. Основи педагогічних досліджень: навч. посіб. /О.М.Пєхота, І.П.Єрмакова. – 2-ге вид., переробл. і даповн. – К.: Знання, 2013. – 287 с. (Пед. освіта XXI).
Пєхота О.М. Курсова робота з психолого-педагогічних дисциплін: метод. реком. /О.М.Пєхота, І.І.Баріхашвілі. – Миколаїв: Іліон, 2006. – 40 с.
Пєхота О.М. Стати вченим: бібліограф. покажчик для студентів, магістрантів, аспірантів /О.М.Пєхота. – Миколаїв, 2005. – 48 с.
Пєхота О.М. Впровадження спадщини В.О.Сухомлинського в сучасну педагогічну освіту /О.М.Пєхота //Науковий вісник МДУ ім. В.О.Сухомлинського. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2014. – Вип. 46. – С. 103-108.
Пєхота О.М. Індивідуальність учителя: теорія та практика /Пєхота Олена Миколаївна. – Миколаїв: ТОВ «Фірма “Іліон», 2012. – 272 с. (Пед. освіта XXI).
Pehota E. Individuality of the teacher: the manual for students and teachers / Elena Pehona. – Mykolaiv : Ilion 2011.- 196 p. (Series «Teacher Education – XXI»).
Пєхота О.М. Професійна індивідуальність майбутнього вчителя /О.М.Пєхота //Педагогіка і психологія. – 1994. – № 4. – С. 81-113.
Пєхота О.М. Психолого-педагогічні основи індивідуально орієнтованої підготовки майбутнього вчителя /О.М. Пєхота //Сучасна вища школа: психолого-педагогічний аспект: [моногр.] / За ред. Н.Г. Ничкало. – К.: ІПППО, 1999. – С. 213-233.
Пєхота О.М. Формування технологічної культури майбутнього викладача: монографія/ І. В. Середа, Н. О. Прасол та ін.., за наук. редакцією О. М. Пєхоти. – Миколаїв : Іліон, 2016. – 314 с. (Пед. освіта XXI»)

 Результати діяльності наукової школи мають міжнародне визнання. Керівник наукової школи є членом:

– Європейської асоціації підготовки вчителів (АТТЕ, Брюссель, Бельгія, 2011 р.);
– Європейської асоціації освіти дорослих (Брюссель, Бельгія, 2016 р.);
– Міжнародного Наукового товариства «Польща-Україна» (з 2005 р.).
Результати досліджень О.М.Пєхоти були представлені в рамках спільного проекту уряду Нідерландів та міжнародної організації «Вчені за глибинну екологію особистості» та отримали грант цього уряду для можливості представлення на науково-практичному форумі «Shapers of Education» у вигляді доповіді «Індивідуальність учителя» (Arnhem, Нідерланди, 1995 р.).
Матеріали досліджень увійшли до підсумкового звіту семінару Ради Європи «Розвиток людських ресурсів для шкільної освіти в Європі» (Есторіль, Португалія, 1996 р.).
За запрошенням проходила стажування в Чжензянському університеті, ознайомившись із застосування сучасних освітніх технологій, в тому числі в Центрі освітніх технологій (Китай, 2006 р.).
Спільно з членами наукової школи брала участь у ряді міжнародних конференцій. Наприклад, у конференції Асоціації освіти вчителів в Європі « Багатовимірні аспекти педагогічної освіти» (Блед, Словенія, 2011 р.).
У складі офіційного делегації НАПН України, яку очолює її президент В.Г.Кремень, постійно представляє вітчизняну педагогічну освіту на Міжнародному форумі в рамках роботи Міжнародного наукового товариства «Польща – Україна» (Лейбніц, Польща, 2005 р.; Харків, Україна, 2007 р.; Варшава – Радом, Польща, 2009 р.; Черкаси, Україна, 2011 р. та ін.).
Отримала грант на участь у Освітній програмі підготовки професіоналів у галузі освіти дорослих включно з питаннями громадянської освіти за підтримки Представництва Німецької асоціації народних університетів DVV International, Української асоціації освіти дорослих, Ініціативного центру сприяння активності та розвитку громадського почину «Єднання».
Пройшла стажування та отримала сертифікат в Міжнародному університеті Шиллера (м. Париж, Франція, 2017 р. Процес навчання, інноваційні методи та технології навчання (Certificate of achievement. Programme: Educations process, innovative methods and educations technologies.April 18-28, 2017,Paris Campus, France.
За результатами Міжнародного конкурсу наукових та навчально-методичних розробок (2011 р.) праці професора О.М.Пєхоти «Індивідуальність учителя: теорія та практика», «Освітні технології: вчитель фізики» посіли ІІ місце.
На II Всеукраїнській виставці «Інноватика в освіті», в якій взяли участь інноваційні розробки наукової школи О.М.Пєхоти, представлене наукове дослідження «Формування технологічної культури сучасного викладача як складової його педагогічної майстерності» отримало срібну медаль та диплом (Київ, 2010), на ІІІ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2012» представлений проект «Впровадження в педагогічну освіту особистісно орієнтованих педагогічних технологій» отримав золоту медаль (Київ, 2012).

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під науковим керівництвом О.М.Пєхоти:

  1. Гришкова Р.О. Педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 30.01.2001 р. Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова (спеціалізована вчена рада Д 26.053.01).
  2. Тихонова Т.В. Педагогічні умови професійного саморозвитку майбутнього вчителя інформатики. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 08.06.2001 р. Інститут педагогіки АПН України (спеціалізована вчена рада Д 26.452.01).
  3. Старєва А.М. Підготовка майбутнього вчителя історії до реалізації особистісно орієнтованого навчання. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 27.01.2014 р. Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України ( спеціалізована вчена рада К 26.455.01)
  4. Середа І.В. Організаційно-педагогічні умови активізації процесу самовиховання студентів гуманітарних факультетів університету. Спеціальність 13.00.07 – теорія та методика виховання. 22.12.2005 р. Херсонський державний університет (спеціалізована вчена рада К 67.053.01).
  5. Манькусь І.В. Формування готовності майбутнього вчителя фізики до використання освітніх технологій у професійній діяльності. Спеціальність 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. 22.12.2006 р. Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України (спеціалізована вчена рада К 26.455.01).
  6. Ратовська С.В. Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до організації групової навчальної діяльності учнів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 26.03.2010 р. Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський гуманітарний університет» (м. Ялта) (спеціалізована вчена рада К 53.130.01).
  7. Каушан Т.М. Дидактичні умови організації самостійної роботи майбутніх фахівців з комп’ютерних наук у політехнікумі. Спеціальність 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. 26.05.2011 р. Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський гуманітарний університет» (м. Ялта) (спеціалізована вчена рада К 53.130.01).
  8. Єрмакова І.П. Підготовка майбутнього вчителя суспільствознавчих дисциплін до використання дослідницької технології у професійній діяльності. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 23.06.2011 р. Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (спеціалізована вчена рада К 25.053.02).
  9. БаріхашвіліІ.І. Система самостійної роботи студентів-заочників філологічних факультетів педагогічних університетів. Спеціальність 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. 30.06.2011 р. Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський гуманітарний університет» (м. Ялта) (спеціалізована вчена рада К 53.130.01).
  10. Прасол Н.О. Індивідуалізація професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів в умовах кредитно-трансферної системи навчання. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 29.05.2014 р. Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (спеціалізована вчена рада К 25.053.02).

Керівництво науково-дослідними роботами:

За замовленням МОН України протягом багатьох років здійснювалися дослідження науковців її наукової школи:

  1. Індивідуалізація професійно-педагогічної підготовки вчителя (1997–1998 рр.). Галузь застосування: педагогіка.
  2. Освітні технології в школі (2001–2002 рр.). Галузь застосування: педагогіка.
  3. Науково-методичні засади підготовки педагогічних працівників для системи післядипломної освіти (2004–2005 рр.). Галузь застосування: педагогіка.
  4. Технологічна культура сучасного викладача як складова його педагогічної майстерності. Галузь застосування: педагогіка (державний реєстраційний номер 0109U002904). Термін виконання 2010–2012 рр.

ЯЩУК ІННА ПЕТРІВНА

Наукова школа
доктора педагогічних наук, професора,
заслуженого діяча науки і техніки України
Ящук Інни Петрівни

 «Гуманізація освітнього процесу в умовах оновлення національної школи»

Науковий керівник – Ящук Інна Петрівна, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, дійсний член Міжнародної академії педагогічної освіти, професор кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Фахова освіта – Кам’янець-Подільський педагогічний інститут, спеціальність «Педагогіка з методикою викладання»; кваліфікація «Викладач педагогіки та методик початкового навчання» (1994 р.).
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Формування життєвої компетентності особистості старшокласників загальноосвітніх шкіл України» за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання (2001 р.).
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Теорія та практика виховання студентської молоді вищих педагогічних навчальних закладів України (1920–1991 рр.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2011 р.).
Ящук І.П. – автор понад 250 наукових і навчально-методичних праць.
Серед них 3 монографії, 3 навчальних посібників із грифом МОН України, які використовуються у професійній підготовці фахівців з педагогічної освіти.
Проблематика наукової школи. Дослідження проблеми гуманізації освітнього процесу в умовах оновлення національної школи. Процес професійної підготовки майбутнього учителя початкової освіти ґрунтується  на гуманно-особистісному підході, який приймає дитину такою, якою вона є, наповнюючи творчою любов’ю, бо кожен предмет пізнається в повній мірі тільки при любові, кожна трудність перемагається силою любові. Тим самим освітній процес створює кращі умови для виявлення майбутньої особистості, спрямовуючи на пошук своєї місії. Людина стає особистістю в тій мірі, в якій вона шукає себе, відкриває в собі мету свого служіння й служить їй, незважаючи ні на які життєві труднощі.
Гуманно-особистісний освітній процес будується на цілісності природної складової в дитині. Усе природне рухається шляхом здобуття своєї неповторності в особі кожної даної дитини, шляхом набуття заданої їй форми й примноження наданих їй ресурсів. Розвиток дитини відбувається тільки в процесі подолання певних труднощів. «Хто шукає трудність (важкі завдання), той знаходить мудрість».

Відомості про наукову школу

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під науковим керівництвом І.П.Ящук:

  1. Сівак Н.А. Соціально-педагогічні умови соціалізації студентської молоді у вищих педагогічних навчальних закладах. Спеціальність 13.00.05 – соціальна педагогіка. 16.10.2012 р. Інститут проблем виховання НАПН України (докторська спецрада Д 26.454.01).
  2. Бирко Н.М. Підготовка майбутніх учителів до формування толерантності учнів початкових класів. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 16.12.2014 р. Житомирський державний університет імені Івана Франка (докторська спецрада Д 14.053.01).
  3. Будз І.Ф. Розвиток освіти обдарованих школярів у Великій Британії. Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 08.04.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).
  4. Тафінцева С.І. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. 12.05.2016 р. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кандидатська спецрада К 70.145.01).