Керівництво відділу міжнародних зв’язків


ВОРНИК МАРІЯ МИКОЛАЇВНА

Проректор з міжнародної діяльності, кандидат педагогічних наук, доцент


Електронна адреса: m.vornyk@ukr.net


ЗЕМЛЯНКО ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА

Начальник відділу міжнародних зв’язків по роботі з студентами

Електронна адреса: diana.nadvirniak@ukr.net


КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ МІЖНАРОДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ АКАДЕМІЇ

Сучасний етап розвитку освіти в Україні визначається процесами глобалізації, європейської інтеграції та посиленням міжнародного партнерства у сфері вищої освіти. Відповідно, важливим напрямом діяльності Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії є розвиток системної міжнародної співпраці, спрямованої на підвищення якості освіти, інтеграцію в європейський освітній простір та формування відкритого академічного середовища.

Міжнародна діяльність академії ґрунтується на засадах взаємоповаги, партнерства, академічної мобільності, інноваційності та сталого розвитку. Вона передбачає активну участь студентів, викладачів і науковців у міжнародних освітніх і наукових програмах, проєктах, конференціях, а також розширення міжінституційних зв’язків для обміну досвідом і кращими практиками.

Мета міжнародної діяльності:

Метою міжнародної діяльності є інтеграція академії в європейський та світовий освітньо-науковий простір, підвищення конкурентоспроможності здобувачів освіти та науково-педагогічних працівників, формування у них міжкультурної компетентності, глобального мислення й відкритості до міжнародного діалогу.

Завдання міжнародної діяльності:

– розширення міжнародних зв’язків із провідними університетами, освітніми та науковими установами Європи та світу;
– участь у міжнародних освітніх і наукових програмах, таких як Erasmus+, eTwinning, Horizon Europe, DAAD, Interreg Europe, Mitacs, ENGin, Fillbright та інші;
– реалізація академічної мобільності студентів, аспірантів і викладачів;
– організація спільних міжнародних наукових конференцій, семінарів, симпозіумів;
– залучення викладачів і студентів до участі у грантових програмах, міжнародних конкурсах і дослідницьких проєктах;
– розвиток двосторонніх та багатосторонніх угод про співпрацю з іноземними партнерами;
– сприяння вивченню іноземних мов і розвитку міжкультурної комунікації серед учасників освітнього процесу;
– просування академії на міжнародному рівні через участь у виставках, форумах, мережевих платформах;
– розвиток системи міжнародного стажування педагогічних і науково-педагогічних працівників;
– створення умов для реалізації спільних освітніх програм і подвійних дипломів.

Основні принципи міжнародної діяльності:

Системність – узгоджена і послідовна реалізація завдань міжнародної співпраці на всіх рівнях освітньої діяльності;
Партнерство та взаємодія – побудова рівноправних відносин із закордонними партнерами на основі взаємної вигоди, довіри та відкритості;
Інтернаціоналізація освіти – інтеграція міжнародного компоненту в навчальні програми, наукові дослідження та студентське життя;
Міжкультурна толерантність – повага до різноманіття культур, мов і традицій як основа гуманістичної педагогіки;
Єдність теорії і практики – забезпечення практичного застосування здобутих знань у міжнародному контексті;
Інноваційність – упровадження сучасних освітніх і цифрових технологій у процес міжнародної взаємодії;
Соціальна спрямованість – орієнтація на формування громадянина світу, здатного діяти відповідально у глобальному суспільстві.

Основні напрями реалізації міжнародної діяльності:

– укладання і реалізація угод про міжнародне співробітництво з університетами та науковими центрами різних країн;
– участь у програмах академічної мобільності студентів і викладачів;
– організація міжнародних практик, стажувань і мовних шкіл;
– співпраця у межах спільних дослідницьких і освітніх проєктів;
– участь у міжнародних конкурсах, грантах, освітніх ярмарках;
– підтримка роботи англомовного сайту академії та розвиток міжнародного бренду закладу;
– забезпечення міжнародної видимості результатів наукових досліджень через публікації у фахових журналах і базах даних;
– активізація діяльності студентського міжнародного клубу та волонтерських ініціатив;
– організація заходів із популяризації європейських цінностей, міжкультурного діалогу, глобальної освіти;
– розвиток системи супроводу іноземних студентів, адаптації та культурної інтеграції.