Співпраця кафедри педагогіки і баз практики щодо організації та проведення педагогічної практики студентів
Однією з важливих умов організації практики студентів є співпраця кафедри педагогіки та баз практики.
Цілі співпраці кафедри педагогіки і баз практики в умовах сьогодення:
1. Створення нової культури стосунків між партнерами – школою та кафедрою.
2. Неперервний постійний взаємний професійний розвиток усіх учасників.
3. Залучення учасників до організації та проведення практики та оприлюднення їх результатів.
4. Укладення угоди між учасниками партнерства, в якій визначаються ролі та зобов’язання учасників.
5. Організація співпраці, яка дає можливість постійного обговорення, рефлексії, обміну ідеями та досвідом.
6. Відданість партнерів справі підготовки майбутніх учителів, соціальних педагогів/працівників визнання цієї місії основним зобов’язанням.
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія має повне забезпечення базами практики студентів, з якими укладено угоди про проведення практики.
Студенти академії на базі шкіл проходять різні види навчальних і виробничих практик.
До ефективних форм співпраці кафедри педагогіки і баз практики віднесено такі: узгодженість єдиної кадрової, науково-дослідної політики кафедри педагогіки і бази практики; спільна діяльність викладачів і учителів у розробці програм, посібників, методичних рекомендацій з практики; проведення спільних семінарів, наукових консультацій; читання лекцій, курсів, спецкурсів; рецензування курсових і дипломних робіт студентів і слухачів магістратури; обмін науково-методичною літературою та інформацією; спільне проведення професійних конкурсів, «круглих столів»; здійснення дослідницької діяльності, проведення експериментів; узагальнення досвіду педагогів; визначення з базою практик функцій суб’єктів управління і самоуправління педагогічною практикою, чітких критеріїв оцінювання роботи практикантів.
Контакти учительського і викладацького колективів школи та академії при організації та проведенні різних видів практики мають інтерактивний характер.
Учителі шкіл демонструють свою педагогічну майстерність для студентів, проводячи показові уроки. А викладачі стають співавторами, рецензентами публікацій з проблем початкової освіти.
При організації та проведенні педагогічної практики перед академією завжди постає питання, як об’єднати практичне навчання з науково-дослідною роботою.
Для того, щоб розвивати науково-дослідне мислення для повсякденного навчання, нами використовується принцип постійної взаємодії наукових досліджень і педагогічної практики, що реалізується у ході проведення науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів впродовж останніх років. Учителі шкіл беруть активну участь у студентських конференціях за результатами практики, науково-методичних, практичних семінарах, засіданнях круглих столів, які проходять на базі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
У ході конференцій, семінарів, круглих столів викладачами, студентами та учителями-практиками обговорено питання: теоретичні засади компетентнісного підходу в професійній освіті; основні положення Концепції «Нової української школи»; зміст освітньо-професійних програм з спеціальностей «Початкова освіта», «Соціальна робота»; становлення і творчий розвиток сучасного педагога в умовах реформування української школи; психологія розвитку компетентностей майбутніх фахівців у процесі професійної підготовки; світовий досвід та українські перспективи його реалізації у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи.
У результаті активної співпраці викладачів кафедри педагогіки та баз практики видаються друком збірники наукових статей за матеріалами науково-практичних конференцій, круглих столів, науково-методичних семінарів, навчальні та методичні посібники, методичні рекомендації тощо.
Завдяки такій спільній роботі кафедри педагогіки і баз практики налагоджуються безпосередні контакти з викладачами і учителями; забезпечується тісний зв’язок між змістом програм навчання студентів і реаліями школи; на високому рівні організовуються та проводяться різні види практики; здійснюється пошук інформації про вакансії для тимчасової та постійної роботи студентів і випускників; підвищується наукова кваліфікація як викладачів академії, так і учителів школи.__