13.00.04 – теорія та методика професійної освіти
І. Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, яка досліджує мету, зміст, засоби, організаційні форми і засоби професійної освіти.
Напрями досліджень в даній науковій спеціальності визначаються наступними класифікованими ознаками в об’єкті та предметі дисертаційного дослідження є обов’язковою умовою для даної спеціальності.
Класифікація ознаки спеціальності:
- за рівнем організації педагогічного процесу: професійно-технічна освіта, вища освіта, післядипломна освіта, дистанційна освіта, самоосвіта, освіта дорослих; професійне навчання на виробництві;
- за видами об’єктів педагогічного впливу: учні професійно-технічних училищ, студенти (курсанти) вищих навчальних закладів всіх спеціальностей, спеціалісти; слухачі системи післядипломної фахової освіти; слухачі центрів зайнятості та навчальних підрозділів на виробництві;
- за структурною складовою педагогічної науки: історія та теорія професійної освіти, часткові дидактики;
- за галузевою складовою педагогічної науки: (за галузями підготовки фахівців): всі види галузевої освіти;
- за характером досліджень: фундаментальні, прикладні порівняльні;
- за психофізичним станом суб’єктів освіти: суб’єкти освіти в нормі, суб’єкти освіти з особливими потребами.
II. Напрями досліджень:
- історія розвитку професійної освіти та окремих галузей;
- теоретико-методологічні основи професійної освіти;
- порівняльна професійна педагогіка;
- проблеми сучасного підручника для професійної освіти;
- теорія та методика ступеневої освіти у професійних навчальних закладах;
- теорія та методика вивчення дисциплін професійно-орієнтованих циклів у професійно- технічних та вищих навчальних закладах;
- теорія та методика професійного навчання дорослого і незайнятого населення;
- стандартизація у професійній освіті;
- інноваційні процеси у професійній освіті;
- післядипломна освіта фахівців;
- педагогічні засади професійно-творчого розвитку особистості в системі неперервної професійної освіти;
- педагогічна майстерність у професійній підготовці фахівців;
- науково-дослідна робота студентів у процесі фахової підготовки;
- теорія та методика організації навчально-виробничої та навчальної практики у професійно-технічних та вищих навчальних закладах;
- підготовка та перепідготовка фахівців у системі дистанційної освіти;
- педагогічні технології у неперервній освіті.
IIІ. Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені:
Педагогічні науки
